الأحد، 11 سبتمبر 2011

السفارة في العمارة


السفارة في العمارة
يعني ايه
في ايه, في ايه بجد والله؟
هو اللي بيحصل؟
ولصالح مين بيحصل الكلام ده ؟
ومين الصح ومين الغلط
أنا بقيت تايهة ومش فاهمة حاجة
وعلى رأي الفنان العالمي عبدالباسط حموده "أنا مش عارفني أنا تهت مني أنا مش أنا لا دي ملامحي ولا شكل شكلي ولا ده فعلا "
فعلا ده مش أنا.. مش دول شباب الثورة اللي رفعوا راسنا مش دول ابدا اللي يخلوا واحد زي النتن ياهو يقول بيعاتبونا عشان قتلنا جنودهم طب ما هم اهو بيضربوا مديرتهم .
أنا مع الثورة لاخر لحظة بس حرام اللي بيحصل بعد اللي عملناه ورافعنا راسنا فوق وارفع راسك فوق أنت مصري والكلام ده ولا فعلا هيطلع كلام في الاخر .
لا طبعا مش كلام اللي عملوا كده لا يمكن يكونوا من شباب التحرير زي ما سمعنا بلطجية او مأجورين او من بواقي الفلول الحمضانة أيا كان لازم ياشباب منمشيش ورا اي حد بيحاول يثير بلبلة الحق معانا ودايما هيفضل معانا
مش عاوزين ناس ............. يقولوا علينا همج يروحوا يشوفوا نفسهم
احنا في فترة صعبة .. في فترة اي حد مستني غلطة مننا علشان يقولوا الله يرحم ايامك يامبارك كانت مباركة ياحمينا وكلام الستات بتاع المصطبة ده اللي لا بيودي ولا بيجيب . الصراحة تتقال هو بيجيب جلطة ممكن
يفقع المرارة ماشي شوية شلل ميضرش
ما علينا مش ده موضوعنا
بلاش نلعب لعبة السلم والتعبان أينعم احنا مبيهمناش تعبان ولا غيره بس نستنى شوية وناخد نفسنا واحنا بعون الله هنقطع راس التعبان نهائيا وفي التأني السلامة
الخلاصة : يـــــــــــــــــــارب احمي مصر من شر نفوسنا ومن شر اي حد بيحاول او بيفكر يمس شعر من مصر ياامي يابهية بحبك يابهية لاخر يوم في عمري

(لا لاسرائـــــــــــــيل)

ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق